• 608 115 565
  • biuro@tigercom.pl
tigercom-logo
  • Home
  • O Nas
  • Projekty Internetowe
    • Strony dedykowane
  • E-marketing
  • Domeny i Hosting
  • Grafika
  • Blog
  • Kontakt
  • Home
  • O Nas
  • Projekty Internetowe
    • Strony dedykowane
  • E-marketing
  • Domeny i Hosting
  • Grafika
  • Blog
  • Kontakt
tigercom-logo
  • Home
  • O Nas
  • Projekty Internetowe
    • Strony dedykowane
  • E-marketing
  • Domeny i Hosting
  • Grafika
  • Blog
  • Kontakt
  • Home
  • O Nas
  • Projekty Internetowe
    • Strony dedykowane
  • E-marketing
  • Domeny i Hosting
  • Grafika
  • Blog
  • Kontakt

RODO – wady i zalety nowych zasad

RODO – wady i zalety nowych zasad

no responses

Nowe przepisy, które weszły w życie w maju tego roku wywołały spore zamieszanie na rynku usług internetowych. Wiele obaw i wątpliwości budził zakres zamian, termin ich wdrożenia i brak rzetelnych informacji co i jak faktycznie powinno wyglądać. Początkowo RODO kojarzyło się nam z zalewem maili informujących o zmianie polityki zarządzania danymi każdej firmy czy instytucji, z jaką kiedykolwiek mieliśmy styczność jako użytkownicy. Dziś, po 2 miesiącach obowiązywania nowych regulacji, możemy pokusić się o pierwsze wnioski i wrażenia. Jakie wady i zalety nowego prawa pojawiły się z punktu widzenia firm, które musiały je wdrożyć?

ZALETY RODO

 

  1. Nie trzeba zgłaszać bazy danych do GIODO – to spore uproszczenie dla firm np zaczynających działalność
  2. Chroni prawa konsumentów – czyli nas wszystkich. W końcu każdy z nas jest zarejestrowany w jakiejś bazie, urzędzie, sklepie internetowym
  3. Dostosowanie wymagań prawnych do wielkości przedsiębiorstwa – małe firmy nie będą musiały spełniać aż tak wyśrubowanych, a często bardzo kosztownych wymagań w zakresie ochrony danych
  4. Profesjonalne rozwiązania – każda baza z danymi osobowymi będzie musiała spełniać określone wymagania
  5. Współadministracja danych – np w ramach jednej grupy kapitałowej, bez koniecznosci regulowania osobno każdą bazą

WADY RODO

 

  1. Zgody – konsument musi ich udzielić znacznie więcej, co może zniechęcać i powodować rezygnację np. zzakupu
  2. Ciągła odpowiedzialność – firma odpowiada za dane bez względu na wszystko, musi więc inwestować w system, który jest stale monitorowany, zabezpieczony i aktualizowany, a to rodzi koszty
  3. Kary – kary, kary , wysokie i uciążliwe.
  4. Konieczność zgłoszenia własnych wycieków – w bardzo krótkim czasie od ich wystapienia. Brak zgłoszenia skutkuje kolejnymi karami finansowymi
  5. Prawo do bycia zapomnianym – może być trudne do osiągnięcia. Usunięcie z bazy danych to jedno, ale są wydruki, dokumenty, notatki, często funkcjonujące w biurze firmy do realizacji usług – znalezienie i zniszczenie wszystkiego może być niemożliwe.

 

Posted in blogTagged firma, przepisy, rodo, ue, unia europejska

Nawigacja wpisu

Reklama w LinkedIn
Jak wybrać domenę?

Skontaktuj się z nami!

TigerCom Technology

Tel: 608 115 565

Potrzebujesz wyceny lub masz pytania?
Email: biuro@tigercom.pl

Chciałbyś kupić domenę lub hosting?
Email: domeny@tigercom.pl

Blog

  • Czego szukaliśmy w Google w 2018?
  • Personalizowane opakowania
  • Google Maps płatne?
  • Najdroższe domeny 2018
  • Firefox – nowy sposób na rebranding

Mapa Serwisu

  • Blog
  • Domeny i Hosting
  • Home
  • Kontakt
  • O Nas
  • Strony dedykowane

KONTAKT

Adres: ul. Warszawska 38,
96-500 Sochaczew
Tel: 608 115 565
Email: biuro@tigercom.pl

Wyszukaj

Created by TigerCom