Dyrektywa PSD2

Dyrektywa PSD2

W listopadzie 2015 r. Parlament Europejski uchwalił dyrektywę regulującą rynek płatności – Payment Services Directive 2 (PSD 2), która zastąpi dotychczasową dyrektywę PSD. Kraje członkowskie, w tym Polska, mają dwa lata, by dostosować regulacje krajowe do przepisów Dyrektywy. Nowa dyrektywa Obecnie obowiązujące przepisy dotyczące płatności detalicznych ustalono ponad 10 lat temy w 2007 roku. Od tego czasu znacząco rozwinęły się sektory płatności internetowych.  Pojawiła się dygitalizacja znacznych obszarów usługowych, znacząco wzrosło znaczenie egospodarki oraz pojawiły się nowe usługi płatnicze, do tej pory nieuregulowane. Co się zmieni? Obniżone zostaną przed wszystkim koszty transakcyjne i podniesione bezpieczeństwo transakcji. W jaki sposób? płatności…

Read More

Najwyższe ceny domen 2017

Najwyższe ceny domen 2017

Rynek domen to prężnie rozwijająca się dziedzina ebiznesu – wciąż  przybywa nowych firm, instytucji czy uzytkowników chcących tworzyć swoją markę pod oryginalną nazwą. Jednak wzrost zapotrzebowania w tym przypadku nie ma porycia ze wzrostem podaży – domen nie przybywa. Stąd też rosnące ceny tych najbardziej popularnych i chwytliwych. Niektóre z nich osiągnęły zawrotne wręcz ceny na rynku wtórym. Wiele rekordów ustanowionych kilka lat temu nadal nie zostało pobitych. Poniżej przedstawiamy listę najdroższych transakcji w świecie domen: Pierwsza dziesiątka najdrożych domen świata Jak widać kwoty tych sprzedaży potrafią być zawrotne. Może więc warto obserwować ten rynek uważnie i polować na ciekawe…

Read More

Logo – najważniejszy projekt

Logo – najważniejszy projekt

Logotyp to jeden z pierwszych i zarazem najważniejszych znaków rozpoznawczych naszej firmy. Projektując go warto pomyśleć o kilku zasadach, pomagających stworzyć go symbolem naszej działalności. W końcu klienci, kojarzyć będą nas właśnie po nim. Kolory mają znaczenie Każda barwa działa na naszą podświadomość i emocje. Jasne wyraziste kolory przyciagają uwagę i pobudzają, stonowane, uspokajają i dają poczucie bezpieczeństwa. Konkretne odcienie kojarzą nam się z daną branżą, usługą, czynnością: purpura to przykładowo kolor prawników i sędziów, zieleń – lekarzy, biel – delikatności i niewinności, a złoty – bogactwa. Prostota daje duże mozliwości Z jednej strony chciałoby się logotypem przekazać wszystkie wartości…

Read More

Kwestia RODO – NOWE PRZEPISY

Kwestia RODO – NOWE PRZEPISY

KIEDY WEJDA NOWE PRZEPISY? Już od 25 maja 2018 roku wchodzą w życie nowe rozporządzenia Unii Europejskiej standaryzujące wszystkie procesy związane z przetwarzaniem danych osobowych. RODO, czyli Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych dotkną wszystkich zarządzających w jakikolwiek sposób danymi takimi jak imię, nazwisko, ades zamieszkania czy email – jak choćby firmami prowadzącymi sprzedaż internetową, czy prowadzącymi newslettery. GIODO W Polsce rozszerzy to również zakres działania GIODO, zwiększy mozliwość nakładania przez nich kar oraz ich wysokość, w sytuacji gdy odnotowane zostana jakiekolwiek uchybienia bądź niewprowadzenie stosownych procedur w obrocie danymi osobowymi. RODO – główne zarządzenia Przejrzystość – Użytkownik musi mieć świadomość,że jego…

Read More

Reklama Google czy Facebook?

Reklama Google czy Facebook?

Facebook jest obecnie największym portale społecznościowym na świecie. Tylko w Polsce korzysta z niego codziennie ponad 10 milionów osób. Google to najpotężniejsza z wyszukiwarek w świecie internetu. Posiadając biznes warto zdawać sobie sprawę z potęgi obu tych platform i dobrze wykorzystać możliwości jakie każda z nich daje w promowaniu naszej działalności. FaceAds Facebook wie o nas duzo. Nie jest tajemnicą, że zbiera informacje o tym gdzie jesteśmy, co robimy, co nam się podoba i gdzie najchętniej zaglądamy. Zna nasze zainteresowania i potrzeby. Im bardziej aktywnymi uzytkownikami jesteśmy, tym bardziej FaceAds dopasuje wyświetlane reklamy do  nas samych.Co to w praktyce oznacza?…

Read More