Co kilka miesięcy Google zmienia i udoskonala swoje zasady pozycjonowania stron. W tym roku w lipcu wdrożony został kolejny czynnik rankingowy – czas ładowania się strony, który będzie istotny w wersji mobilnej wyszukiwarki.
Czym jest Speed Update?
To kolejny element liczący się w algorytmie pozycjonującym Google – tzw. czynnik rankingowy. Obowiązywać będzie wersje mobilne serwisów, podobnie, jak działający już od dawna page speed dla stron wyświetlanych w komputerze. Dotyczyć więc będzie witryn wyszukiwanych w smartfonach czy tabletach. Zgodnie z zapewnieniami ze strony Google, nie spowoduje to dużych przetasowań w pozycjach głównej wyszukiwarki, ale skłoni programistów do zwrócenia większej uwagi na jakość i rozmiar stron oraz ich responsywność. Ma to zdecydowanie związek z coraz większym udziałem urządzeń mobilnych w rynku.
Jak zoptymalizowąc stronę?
Można skorzystać z dostępnych narzędzi diagnostycznych oceniających prędkość łądowania i wydajność naszej witryny, takich jak np. Test My Sit with Google. Aplikacje te po wygenerowaniu raportu, często mają wbudowany system podpowiedzi, jak poprawić wynik.
Warto również zwrócić uwagę na wielkość plików graficznych na naszej stronie, usunięcie zbędnych przekierowań, usunięcie aplikacji i wtyczek obciążających witrynę, uporządkowanie kodu czy wreszcie wybór dobrej firmy hostingowej.
Poprawa wydajności i szybkości ładowania naszej strony będzie miała nie tylko wpływ na naszą pozycję w wyszukiwarce, ale też na użytkowników – im szybciej znajdą inetersujące ich nformacje, tym chętniej do nas wrócą.