Na początku maja tego roku ogłoszono nową, udoskonalnoną i oferującą więcej możliwości wersję Google Maps. Niestety również płatną, wedle nowej taryfy dla firm. Co to oznacza?
Co nowego pojawi się w Google Maps?
Innowacyjne rozwiązania wciąż pojawiają się w zakresie korzystania z mapek. Już w marcu wprowadzono ułatwienia dla producentów gier, pozwalające na tworzenie rozgrywek w czasie rzeczywistym , na bazie wirtualnych map. Kolejne modyfikacje dotyczą np. firm przewozowych, które już od maja mogą wgrywać nawigacje Google bezpośrednio na aplikacje firmowe i korzystać choćby z usługi namierzania, co pozwala optymalizować jakość usług.
Nowa Platforma Google zmieni działanie wszystkich mapek oraz wprowadzi trzy podstawowe kategorie produktów: mapy, trasy i miejsca.
Opcje płatne
To, co do tej pory było wersją premium dla firm, teraz obejmie nowy pakiet rozliczeniowy, uogólniony dla wszystkich użytkowników. Ten wspólny plan taryfowy uzależniony jest od wykorzystania funkcji API, choć wciąż dostępne są pewne darmowe limity. Każdy jednak użytkownik, zobowiązany jest założyć nowe konto i podpiąć do niego swoją kartę kredytową.
Każda firma otrzymuje usługi o wartości 200$ na start. Po przekroczeniu tego limitu – wchodzi pakiet płatny w modelu “pay as you go” – czyli kwoty naliczane są od tysiąca zapytań. W ramach darmowego pakietu, dynamiczny widok ulicy można załadować 14 000 razy, a za każdy kolejny 1000 wyświetleń płącimy 14$. Po osiągnięciu pułapu 100 000 zapytań cena spada do ok 11$.
Istnieje również mozliwość określenie budżetu, czyli ustalenia kwoty do wykorzystania na dany miesiąc. Można również tak ustawić mapkę, by nie przekroczyć darmowego pakietu.
Konto Google Maps
Aby móc dalej korzystać z map Google na swoich stronach potrzebne są dwa elementy – jednym z nich jest jak do tej pory ważny klucz API, a drugim nowe konto billingowe w Google Cloud Platform.
Warto przyjrzeć się dokładnie jego wszystkim opcjom i zoptymalizować jego ustawienia pod kątem naszego biznesu.