Kwestia RODO, to chyba najbardzej aktualny obecnie temat. Nowe standardy ochrony danych wywołały spore zamieszanie na rynku usług informatycznych, wiele firm zmuszonych zostało do przebudowy swoich systemów i inwestycji w nowe rozwiązania. Nie ominęło to również światowych gigantów , takich jak choćby Google, z którego narzędzi korzysta spora rzesza użytkowników.
Elementy bezpieczeństwa w G Suite
G Suite to biznesowa wersja aplikacji biurowych, proponowana przez Google i dostosowana do nowych wymogów ochrony danych osobowych, poprzez:
- Dwostopniową weryfikację danych – w przypadku korzystania z niezaufanych urządzeń, wymagająca podania loginu i hasła
- Ochrona poczty mailowej – wszystkie maila muszą być podpisane i zaszyfrowane przy użyciu standardu S/MIME
- Informacja o prawach autorskich – pozwala zablokować pliki przed ich pobraniem czy wydrukowaniem
- Ochrona dostępu do danych – zarówno nakoncie pocztowym jak i dysku Google
- Panel bezpieczeństwa – scala w jednym miejscu wszystkie raporty oraz dane i opcje zarządzania
Jakie wymogi należy jeszcze spełnić?
Samo korzystanie z aplikacji nie gwarantuje spełnienia wszystkich obowiązujących przepisów. Aby tak się stało, należy:
- Wyznaczyć Administratora Danych Osobowych
- Stworzyć przejrzystą metodę dokumentacji danych
- Sprawdzić czy pozostałe narzędzia firmowe, również spełniają wymogi RODO
- Opisać w jasny sposób jak, gdzie i w jakim celu firma zbiera dane
Warto więc z pewnością przyjrzeć się tym narzędziom i ich dostępności oraz skuteczności w działąniu nasszego przedsiębiorstwa. Choć usługa jest płatna, z pewnością pomoże ograniczyć koszty niektórych systemów dedykowanych.