W dzisiejszej dobie internetu, posiadanie strony internetowej lub choćby wirtualnej wizytówki to absolutny must-have każdego biznesu, pomysłu, fundacji – jednym słowem wszystkiego czym chcemy zaistnieć w przestrzeni publicznej. Odpowiednia nazwa naszej witryny to element równie istotny jak nasze logo i równie wiele uwagi warto poświęcić na wybór odpowiedniej domeny. Jakimi zasadami warto się kierować , szczególnie gdy coraz więcej popularnych nazw może być już zajętych? Nazwa firmy zamiast nazwy ogólnej? może znacznie ułatwić znalezienie dostępnej domeny. W końcu o ile mniej popularna może być unikalna nazwa naszej firmy od ogólnej jej kategorii jak choćby ciastka.pl. Łatwa do zapamiętania a więc…
Read More
Nowe przepisy, które weszły w życie w maju tego roku wywołały spore zamieszanie na rynku usług internetowych. Wiele obaw i wątpliwości budził zakres zamian, termin ich wdrożenia i brak rzetelnych informacji co i jak faktycznie powinno wyglądać. Początkowo RODO kojarzyło się nam z zalewem maili informujących o zmianie polityki zarządzania danymi każdej firmy czy instytucji, z jaką kiedykolwiek mieliśmy styczność jako użytkownicy. Dziś, po 2 miesiącach obowiązywania nowych regulacji, możemy pokusić się o pierwsze wnioski i wrażenia. Jakie wady i zalety nowego prawa pojawiły się z punktu widzenia firm, które musiały je wdrożyć? ZALETY RODO Nie trzeba zgłaszać bazy…
Read More
Reklama na Google czy Facebook’u to standardowy element każdej kampanii emarketingowej. Warto jednak pamiętać, że w sieci dość dobrze funkcjonują inne portale społecznościowe, które dobrze jest wziąć pod uwagę. Jednym z nich jest LinkedIn – międzynarodowa platforma zrzeszająca pracowników i pracodawców, prężnie rozwijająca się w wielu profesjonalnych dziedzinach rynku. Typy reklamy Obecnie LinkedIn umożliwia promocję w 3 róznych formatach: Reklamy tekstowe – umożliwia dodanie grafiki (np logo firmy), nagłówka do 25 znaków i krótkiej treści do 75 znaków. Reklama widoczna jest po prawej stronie ekranu i można ją w pewnym sensie porównać do jej odpowiednika na facebooku. Treści sponsorowane -to…
Read More
W listopadzie 2015 r. Parlament Europejski uchwalił dyrektywę regulującą rynek płatności – Payment Services Directive 2 (PSD 2), która zastąpi dotychczasową dyrektywę PSD. Kraje członkowskie, w tym Polska, mają dwa lata, by dostosować regulacje krajowe do przepisów Dyrektywy. Nowa dyrektywa Obecnie obowiązujące przepisy dotyczące płatności detalicznych ustalono ponad 10 lat temy w 2007 roku. Od tego czasu znacząco rozwinęły się sektory płatności internetowych. Pojawiła się dygitalizacja znacznych obszarów usługowych, znacząco wzrosło znaczenie egospodarki oraz pojawiły się nowe usługi płatnicze, do tej pory nieuregulowane. Co się zmieni? Obniżone zostaną przed wszystkim koszty transakcyjne i podniesione bezpieczeństwo transakcji. W jaki sposób? płatności…
Read More
Rynek domen to prężnie rozwijająca się dziedzina ebiznesu – wciąż przybywa nowych firm, instytucji czy uzytkowników chcących tworzyć swoją markę pod oryginalną nazwą. Jednak wzrost zapotrzebowania w tym przypadku nie ma porycia ze wzrostem podaży – domen nie przybywa. Stąd też rosnące ceny tych najbardziej popularnych i chwytliwych. Niektóre z nich osiągnęły zawrotne wręcz ceny na rynku wtórym. Wiele rekordów ustanowionych kilka lat temu nadal nie zostało pobitych. Poniżej przedstawiamy listę najdroższych transakcji w świecie domen: Pierwsza dziesiątka najdrożych domen świata Jak widać kwoty tych sprzedaży potrafią być zawrotne. Może więc warto obserwować ten rynek uważnie i polować na ciekawe…
Read More