W dobie licznych sklepów internetowych i coraz prężniej rozwijającej się sprzedaży wysyłkowej,
walka o klienta i jego uwagę,przenosi się na coraz to nowe obszary. Jednym ze stosunkowo nowych trendów stały się
opakowania dedykowane, projektowane specjalnie dla firm. Nie tylko pełnią one rolę zabezpieczającą dla poduktu na czas wysyłki, ale przede wszystkim wyróżniają markę, sprawiają, że klient może ją zapamiętać i chętniej do niej wrócić.
Dlaczego warto zainwestować w oryginalne pudełko?
Klienci coraz częściej doceniają pomysłowość sklepu – innowacyjność i troskę o detale. Nie od dziś wiadomo, że piękne opakowania poprawiają odbiór również samego produktu. Estetyczne, mocne pudełko z logiem marki, wzbudza zaufanie, pozwala się wyróżnić, umożliwia wiele oryginalnych interakcji z klientem (jak choćby gra, nadrukowana na spodzie opakowania). Kupujący online chętnie dzielą się pięknymi, czy oryginalnymi zakupami za pośrednictwem mediów społecznościowych, a to daje spore szanse na dodatkową reklamę. Możemy w ten sposób zyskać bezcenne rekomendacje naszej marki.
Kto powinien się zdecydować na opakowania?
Marki odzieżowe, czy producenci gadżetów to tylko część branży kojarząca się z unikalnymi opakowaniami. Tak naprawdę każdy produkt można uzupełnić o wyjątkowe wykończenie jakie daje takie pudełko, czy torba.
Jest ono kolejnym elementem kontaktu z klientem,poza działem obsługi, czy kampanią reklamową, zachęcającym do zakupu, gdzie możemy pokazać charakter marki, wartości firmy, czy sprawić, że będziemy się lepiej kojarzyć.
Coraz więcej sklepów decyduje się na to rozwiązanie, szczególnie, że na rynku powstało sporo firm oferujących bogaty wybór opakowań wraz z prostym kreatorem. Pozwala to zaprojektować własne, indywidualne opakowanie, we wszelkich dostępnych formach, za bardzo przystępną cenę. Coś, co niegdyś było zarezerwowane wyłącznie dla największych i było niejako elementem produktu luksusowego, stało się bardzo dostępne
Jak zaprojektować pudełko?
Tu nie panują żadne reguły – ważne żeby było oryginalnie,kojarzyło się z produktem, który jest w nie zapakowany i odzwierciedlało to, co firma chce klientowi przekazać. Może być kolorowo, elegancko, ekologicznie lub na wesoło – wybór zależy wyłącznie od nas i naszej wyobraźni.