Kiedy mówimy “Firefox” większość osób myśli – przeglądarka i nic więcej. Jdnak od jakiegoś czasu marka się rozwija i stąd powstał pomysł, by ukazać to w nowym logo i całej identyfikcji wizualnej firmy. I zwykle na tym można by zakończyć wpis, gdyby nie fakt, że postanowiono podejśc do tegmatu w nieco odrębny sposób i poprosić o współpracę…użytkowników.
Co się zmienia?
Na stronie Firefox możemy wyczytać, że w związku z gwałtowną zmianą i rozwojem internetu, potrzebujemy nowych narzędzi, by móc z niego korzystać jak najlepiej. Postanowiono więc stworzyć nowy typ przeglądarki oraz całą serię nowych aplikacji i platform umożliwiającycj szereg czynnności – od dzielenia się plikami, po dostęp do internetu przy pomocy głosu i wirtualnej rzeczywistości.
Jak to działa?
Na blogu Firefox przedstawiono dwie koncepcje graficzne dla nowego systemu marki:
i poproszono uzytkowników o komentarz, który z nich bardziej im się podoba.
Architektura obydwu systemów składa się z 4 poziomów:
- To ikona całego systemu
- Ogólne logo przeglądarek
- Logo przegladarek dla takich produktów jak Firefox Reality czy aplikacji VR
- Ikony dla aplikacji i usług
Co jest brane pod uwagę?
Kryteria o jakich wspomina firma to kilka pytań na które można udzielić odpowiedzi na blogu Firefox:
- Czy te systemy kojarzą się Wam z Firefoxem?
- Na ile są one spójne?
- Czy są wystarczająco uniwersalne, aby tworzyć nowe produkty?
- Czy kojarzą się z szybkością, bezpieczeństwem, odpowiedzialnością, innowacją?
- Czy sugerują, że Firefox stawia na użytkowników, a nie na zarobek?
Cała akcja jest ciekawą i bardzo oryginalną inicjatywą – my również chętni weźmiemy w niej u dział, a Wy?