O reklamie Google Adwords słyszeli już pewnie wszyscy. Z pozoru łatwa i tania metoda szybkiego znalezienia się na wysokiej pozycji pierwszej strony wyszukiwarki kusi wielu właścicieli firm. W końcu od dawna wiadomo, że im bardziej widoczne jest ogłoszenie, tym chętniej potencjalni klienci w nie klikną. Aby jednak tak się stało trzeba pamiętać o kilku niezwykle istotnych zasadach.
Jedną z nich jest odpowiednie dobranie słów kluczowych. Nasz link pojawi się na pierwszym miejscu jedynie wtedy, gdy użytkownik wpisze wybraną frazę, szukając konkretnej usługi lub produktu. Wydaje się to proste, ale wymaga wprawy i wiedzy jak zaprojektować kampanię, by w morzu podobnych działalności być na najwyższej pozycji, a jednocześnie obniżyć koszt za kliknięcie.
Problemem linków może być też to, że są one skuteczne właściwie tylko wtedy gdy klient wie czego szuka, a okazują się zupełnie nieefektywne, dla nowych produktów czy usług na rynku, które dopiero się promują. Zbyt ogólnikowe słowa kluczowe bowiem znacznie podniosą koszt naszej kampanii.
Trudnością mogą okazać się również ograniczenia wizualne samego linku. Tozaledwie kilka zdań , pozbawionych jakiejkowliek oprawy graficznej. Warto więc poświęcić czas i na takie rozplanowanie treści by zainteresować odbiorcę chwytliwym hasłem na pierwszy rzut oka.
Dlatego, często opłaca się oddać kampanię w ręce osób lub firm doświadczonych w projektowaniu podobnych usług. Nie tylko ze względu na jakość i skuteczność reklamy, ale również z powodów finasowych.